Gebedslijst
Profetieën over Nederland
*Let op: ik heb besloten om niet langer iets met inzendingen te doen, omdat de site al heel lang niet meer actief geupdate wordt. Mails zijn nog altijd welkom, maar ik zal niks meer op deze site posten.

dinsdag 9 september 2008

Advies gevraagd voor slachtoffers Lakeland (tevens een gebedspunt!)

Anne Jansen vraagt advies en kennis van zaken over 'slachtoffers' van Lakeland, die bevrijding nodig hebben.

Van de webmaster.

Laatst heb ik een email met een verzoek ontvangen. Het kwam van Anne van Riemsdijk Jansen, van 'The Right Branch Ministry': "Beste mensen, Ik heb een bediening in het zuiden des lands en krijg laatste tijd veelanvragen voor bevrijding van mensen die of in Lakeland of met Lakeland incontact zijn gekomen. Veel mensen hiervan menen dat zij in contact zijngeweest met UFO's. Weet u toevallig hierover meer van? of weet u toevalligiemand die mij hierin meer info over kan verschaffen zodat ik hieraccuraat mee om kan gaan? Alvast bedankt voor de medewerking. Shalom."

Ik had haar terug gemailt: "Ik zou het echt niet weten. Ik dacht nog even aan het boek 'de ufo-misleiding' van Paul J.M. van Teeffelen, maar die durf ik niet zomaar aan te raden, omdat ik die zelf nog niet heb gelezen. Wat ik kan doen, is uw verzoek op mijn site zetten... Is dat een idee?
Persoonlijk denk ik dat de bijbel op zich al veel wijsheid kan verschaffen wat dit betreft. U noemt zelf al het woord 'bevrijding'. Dat lijkt mij duidelijk genoeg? Dan is er gebed om bevrijding nodig. Tegelijkertijd besef ik dat ik geen kennis heb van wat er allemaal gaande is in uw bediening en bij de mensen die naar u toe komen. Eén ding is zeker: als mensen naar u toe komen om bevrijding, terwijl ze nauwelijks of niet van uw bediening gehoord hebben, dan heeft God u aangewezen om voor ze te bidden (maar misschien had u dat ook al lang wel door...).
In ieder geval veel wijsheid toegewenst, en laat me weten of u het oproepje op mijn site wil hebben staan."

Volgende mail dat ik van haar ontving, was als volgt: "Beste Arnoud, Hartelijk dank voor U reactie. Ja heel graag, als u mijn oproep op uwwebstie wilt plaatsen zou ik daar heel blij mee zijn. hartelijk dankalvast.. ja, de bijbel zegt bevrijding en dat is ook zo, maar het gekke in deze gevallen is, dat veel van deze mensen ook al een bevrijding hebben ondergaan.

Om uw vraag over mijn bediening te beantwoordden, ja ik doe aan bevrijdingen counseling, vooral over geestelijke oorlogsvoering. ik krijg ook dikwijls "extreme gevallen"(als ik het zo maar oneerbiedig mag zeggen, uweet wel wat ik mee bedoel), maar dat heeft de Heer mij al gezegd dat datZijn wil is en HIj begeleid mij hierin ook fantastisch. Ik heb tot nu toe enig succes mogen boeken omdat het niet door mij maar door Jezus Christus gedaan wordt via Zijn Heilige Geest. Daar ben ik Hem ontzettend dankbaar voor, omdat ik Zijn kracht en Zijn liede, wijsheid etc dagelijks magondervinden zoals Hij dat aan mij wil openbaren. Bidden is een essentieelonderdeel van mijn bediening en dat doe ik heel veel, ook voor deze mensenen een ieder die bij mij om hulp vraagt. Toch is dit fenomeen heel vreemd en het lijkt iets te zijn van de laatstetijd. Ik krijg wel veel goede info over Lakeland maar niet over dezegevallen. wordt het verzwegen uit schaamte? het zou kunnen. ik weet hetniet. Toch moet ik tot mijn grote verdriet helaas hbekennen dat de geestvan verblindheid toch echt toegeslagen en dan vooral ook onder onschristenen. heel zorgelijk allemaal...

Het is natuurlijk heel belangrijk om de bijbel te blijven lezen om dit soort dwaalleringen te ontlopen maartoch is er binnen de christelijke wereld een hang naar de macht van de Heilige Geest en niet naar Jezus zelf. Dit opent natuurlijk de deuren tot andere geesten die niet van God zijn en al het gevolg ervan. Hier een goed voorbeeld helaas.. Het trieste is dat deze mensen die bij mij aankloppen, alles al gedaanhebben wat mogelijk is zoals bijbel lezen, veel bidden etc etc en tochblijven deze demonische aanvallen steeds terugkomen. Buiten het feit dat ik dit heel erg voor hun vindt, want het zijn God's kinderen, maak ik mijwel degelijk zorgen over wat onze mede broeders en zusters zoal allemaalgevoed krijgen.. Deze mensen zijn vaak emotioneel helemaal leeggeput endat is natuurlijk weer een opening voor een aanval, en de kring blijftmaar rond. Ik zeg hun altijd dat God oppermachtig is en altijd de overhand heeft, dit geeft ze wel enigszins de kracht en moed om vol te houden maars'avonds is de angst om te gaan slapen weer het grootst en dan zijn zeweer terug bij af. het is echt heel erg triest en zorgelijk. Ik hoop echt met meer mensen, counselors ook in contact te komen zodat ikervaringen uit kan wisselen om te bestuderen waar nou de knelpunt erprecies in zit dat deze mensen toch nog ondanks alles mogelijke aangevallen worden. Bedankt voor uw medewerking, Shalom."

Ik ben zelf erg bewogen door dit nieuws. Heeft iemand hier meer kennis over? Dat kunt u mailen naar Anne Jansen. Haar email is: anjansen@xs4all.nl

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Anne,
Ik heb 1 tip om deze mensen goed te kunnen helpen, is dat zij de Here Jezus Christus als Verlosser aanvaarden, en met hen bidden, in grotere groepen. Ook kan een echte uitstorting van de Heilige Gesst hierbij helpen. Het ALLERBELANGRIJKSTE is:
Dat zij de Heer aannemen als hun Verlosser. De Here Jezus zal hen dan aanraken. Ook is het belangrijk dat mensen ECHT vertrouwen op Jezus, zodat zij niet bang HOEVEN te zijn.

Anoniem zei

Zelf ben ik heel kritisch en probeer de dingen te toetsen maar ook geestelijk te begrijpen. Er zijn eigenlijk hele belangrijke vragen gesteld aan Anne die naar mijn mening onbeantwoord zijn gebleven. Zo is de organisatie niet bekend en staat deze ook niet ingeschreven onder de genoemde naam. Ook is de benadering van de organisatie vrij omslachtig en dubieus omschreven op hun website. Ik is verder geen enkele informatie over Anne te vinden en ook geen persberichten of welke informatie dan ook van na 2008. Mijn vraag is dan, is deze organisatie echt en hebben we wel te maken met een organisatie die op basis van de wil van God bezig is. Nogmaals ik ben zeer kritisch als het om het Woord van God gaat en zoek naar duidelijkheid en een logische verklaring waarom men zou willen afwijken van standaard communicatie protocollen. Waarom geen telefoonnummer, geen KvK, geen contact adres, geen andere publicatie, geen Facebook pagina, geen bekendheid als zo danig, geen preek of YouTube kanaal of iets waaruit blijkt dat deze organisatie echt in leven is en ook bestaat.