Gebedslijst
Profetieën over Nederland
*Let op: ik heb besloten om niet langer iets met inzendingen te doen, omdat de site al heel lang niet meer actief geupdate wordt. Mails zijn nog altijd welkom, maar ik zal niks meer op deze site posten.

maandag 29 oktober 2007

Een profetie die in vervulling gaat

23 Oktober Delfzijl – Maanden geleden heb ik een inzending gekregen van een profetie (door L. Knez). De laatste tijd lijkt deze profetie, hoewel het allemaal nog in de beginfase is, steeds meer in vervulling te gaan.

Het gaat om de volgende profetie:
"Ik zag Nederland voor me, zoals die op een landkaart zou staan, in het groen. Toen ik langer keek zag ik overal verspreid in het land kleine, gele, ronde stipjes ontstaan die begonnen te groeien. En dat werden er meer en meer. De stipjes werden groter en breidden zich uit, en groeiden uiteindelijk allemaal naar elkaar toe. Tot uiteindelijk, de inmiddels gele cirkeltjes, bij elkaar kwamen en ineen begonnen te smelten, zodat Nederland één gele vlek werd.

De uitleg kreeg ik er ook gelijk bij en ik snapte wat God tot mij wou zeggen door dit beeld heen. Want God liet zien was, dat hij overal verspreid in Nederland, christenen op liet staan. Deze christenen gingen andere christenen aanvuren en kwamen bij elkaar om God te zoeken. Zodat die enkele christenen die God op liet staan zich uiteindelijk uitbreidden tot kleine groepjes. Dat waren de kleine (gele) puntjes die ik zag. En dat deed God door heel Nederland heen en dat werden er steeds meer en meer. Vervolgens sluiten steeds meer mensen zich aan bij de kleine groepjes, zodat de groepjes steeds groter worden en zich steeds meer uit beginnen te breidden. Tot ze op een gegeven moment zo groot zijn dat ze met elkaar in contact komen. En wat mij toen opviel, was dat dit contact geen botsing was, maar dat de groepen inéén smolten.

God legt één basis door de mannen en vrouwen Gods, die op willen staan voor God. Omdat God de basis is van deze christenen die opstaan voor God, ontstaan er groepjes. En die groepjes breidden uit, steeds verder en verder. En wanneer ze dan met andere groepjes in contact komen, gaat dat niet botsen, maar loopt dat mooi in één geheel in elkaar over. Dat komt omdat God bij elk groepje dezelfde basis heeft gelegd. Zo ontstond er een eenheid in Nederland. Dit ontstond bij een paar christenen, die groepjes begonnen te vormen in huiskringen en zich uitbreidden zodat de eenheid weer hersteld zou worden.

Nederland werd weer één geheel!”



Dit beeld gaat dus over het ontstaan van groepjes christenen, in het hele land. Ze zullen vruchtbaar zijn en uiteindelijk uitgroeien tot complete netwerken van kerngroepen die God samen zullen zoeken en aanbidden.

Nu al zien we dit woord van God tot vervulling komen!
Het is bijzonder om te zien dat God aan het doen is, wat Hij heeft gezegd. Hier volgen beschrijvingen van bestaande groepen christenen die om de zoveel tijd, op een informele manier, bij elkaar komen. Let wel: dit zijn alleen nog maar de kerngroepen waar ik van weet.
1. Ik ken een alleenstaande moeder met vier kinderen waarvan er nog drie thuis wonen. Deze heeft minimaal één keer per week allerlei jongelui over de vloer, met wie ze samen bid, zingt en over God praat.
2. Een man die ik ken, komt regelmatig samen met familie en vrienden. Thuis ontmoeten ze de Heer in gebed en zingen.
3. Diezelfde man heeft met mij gesproken over eenzelfde soort groepen in Limburg, Hoogezand en Leeuwarden.
4. Een Molukse vrouw houdt één keer per week samenkomsten bij vrienden thuis. Daar zingen ze, bidden ze voor elkaar en doen ze aan bijbelstudie.
5. Een jong echtpaar houdt bijeenkomsten samen met de buren. Ze gaan dan samen bidden en bijbel lezen.
6. Zelf leid ik een gebedsgroep die elke week bij elkaar komt.

Verder heb ik ook artikelen op internet gevonden die over dit fenomeen spreken:
1. http://post-evangelisch.typepad.com/onderweg_een_postevangeli/2007/10/groeiende-groep.html
2. http://www.eo.nl/tijdschriften/visie/page/Floyd_McClung_droomt_van_tweede_Reformatie_//articles/article.esp?article=8742411&thisWebblock=5242714
3. http://shiftzine.typepad.com/shiftzine/2007/07/kerk-aan-de-keu.html
4. http://indehuizen.nl/page.php?id=88
5. http://shiftzine.typepad.com/shiftzine/2007/10/simpele-en-radi.html#more
6. http://www.youtube.com/watch%20v=hvJR_SIiPl4&eurl=http://shiftzine.typepad.com/shiftzine/2007/07/de-simple-churc.html

Als je hier dingen aan wilt toevoegen, bv vorming van groepjes in jou buurt, doe dat dan vooral!

1 opmerking:

Anoniem zei

hi! ik zit ook in een groepje mensen dat wekelijks samenkomt (los van de gevestigde samenkomsten). We aanbidden God dan en God komt dan dichtbij joh! vet mooi.
6 weken geleden zijn we begonnen met 3 man. Afgelopen zondagavond waren dat er 9! We zijn dus aan het groeien en ik zie dat God het aan het zegenen is. Fantastisch om te zien. Utrecht. Gereformeerd vrijgemaakt: in de fik voor Jezus! haha! ciao en blessings, Peter
(http://peterdegraaf.blogspot.com)